vrijdag 15 maart 2019

Mijn scanner HP ENVY 5020 heeft kuren


Mijn scanner HP ENVY 5020 (afb. 3) van 4 maanden oud heeft problemen om de kleuren lichtblauw en licht roze te scannen (vergelijk afb. 2 en afb. 4).
Wij hebben dit probleem aangekaart bij de nieuwe vestiging elektronicawinkel BCC in Leidsenhage (de toekomstige Mall of the Netherlands, afb. 1).
Na 10 minuten gewacht te hebben op een verkoopmedewerker, 2 hadden een gezellig onderonsje achter in de zaak, ging mijn vrouw naar de balie met de vraag of wij geholpen konden worden. De baliemedewerker wees naar die 2 medewerkers en waar zij vervolgens naar ons toe kwamen. Hoe het kan dat kleuren wegvallen (zie afb. 2 en afb. 4) wisten ze niet. De HP ENVY 5020 kon ik naar de winkel brengen en het probleem zou dan bekeken worden door HP Nederland. Ik vroeg om een nieuwe printer, omdat ik geen zin had 14 dagen zonder printer en scanner te zitten. Dit kon niet ondanks mijn toezegging om bij te betalen. Terug bij de baliemedewerker werd de situatie uitgelegd. Die zei: “Als u een nieuwe wagen koopt en die functioneert niet krijgt u geen nieuwe”. Dit schoot bij mij in het verkeerde keelgat en ik zei met stemverheffing: “Ik verwacht garantie voor een apparaat van 4 maanden oud en dit is een apparaat van € 56 en geen auto van € 30000”. De baliemedewerker liep weg zonder de kwestie te bedaren en wij werden meegenomen door de andere medewerker naar de bedrijfsleider van BCC. Die stelde voor de HP ENVY 5020 naar de winkel te brengen en dan zouden ze een scan van afb. 2 maken. Hij gaf aan dat het geen mankement van de printer/scanner was. Aangegeven dat ik alle instellingen had nagelopen.
Ik heb uitgelegd dat ik geen vertrouwen meer had in HP printers/scanners en wilde een andere met bijbetaling. Dat kon niet en hij gaf aan dat ik teveel “AANNAMEN” verkondigde.
De BCC winkel verlaten met de mededeling: “Hier kom ik nooit meer en wat een slechte service”. In het oude Leidsenhage was er concurrentie en toen ik bij de oude winkel van BCC een TV kocht van € 2500 bogen ze als een knipmes. Nu een arrogante beleefdheid waar je niet verder meekomt.
Dit krijg je (Unibail-Rodamco-Westfield – leidsenhagevernieuwt.nl) als je het alleen recht hebt en alle andere elektronicawinkels verdwenen zijn uit de toekomstige Mall of the Netherlands (het huidige Leidsenhage te Leidschendam).

Leidschendam 14-03-2019
Frans van Gessel